La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Nicolette Putter - WaarBenJij.nu La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Nicolette Putter - WaarBenJij.nu

La Paz

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

29 Mei 2015 | Bolivia, La Paz

Nou gelukkig hebben we het vannacht niet heel koud gehad, genoeg dekens en de kruiken. Vandaag even geen verplichte dingen in de ochtend, dus we hebben her en der wat souvenirtjes gekocht. Na nog even in t zonnetje gezeten te hebben, namen we de bus naar La Paz. Bij instappen werd gezegd: over 3 kwartier is er een stop en moet je 2 Bolivianos betalen (er gaan 7 bolivianos in een euro) goed, na 3 kwartier komen we aan bij water... Blijkt, de bus gaat op een of ander houten drijfvlot en wij moeten met een motorbootje naar de overkant.. We hebben ook hier weer hard om gelachen! Uiteindelijk zijn we rond half 6 op het station van La Paz... Wat een mega reusachtig grote stad! We worden naar het hostal gebracht, genieten van de atmosfeer van het hostal, gaan lekker wat eten en vroeg slapen... Morgen gaan we mountainbiken... El camino del muerte... Voor de niet zo bekenden van deze weg, de weg langs een berg, die niet breder is dan 3 meter en toen deze nog in gebruik was, veel dodelijke ongelukken op zijn naam had. Maar wees gerust, we gaan uitgerust met een helm, de veiligste maatschappij uit Bolivia en een busje achter ons aan de berg af!

• 01 Juni 2015 - 08:09

Ma:

Ik heb de El camino del muerte opgezocht......doodeng zeg.

• 01 Juni 2015 - 09:51

Willie:

Zeker doodeng!!!
    Ik zag net een youtube filmpje...
    Reizigers uitgestapt, dirigeren de buschauffeur hoe te rijden, achterwielen slippen weg en daar gaat de bus het ravijn in...