Lake Titicaca - Reisverslag uit Puno, Peru van Nicolette Putter - WaarBenJij.nu Lake Titicaca - Reisverslag uit Puno, Peru van Nicolette Putter - WaarBenJij.nu

Lake Titicaca

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

27 Mei 2015 | Peru, Puno

OMG... (Op zn lekker amerikaans) Gezichtje met vreugdetranen ik had zowaar weer honger vanochtend en wat denk je... Echt het beste ontbijt tot nu toe, met bruin brood!! Even wat vezels naar binnen werken, want er stond ons een lange dag te wachten. Om klokslag 7 uur werden we opgehaald voor onze dagtrip over het Titicaca meer. Het was nog even afwachten of onze bus de haven we zou kunnen bereiken, want vandaag en morgen is hier een "strike" en nee, je kan er niks mee winnen net als met bowlen.. Helaas, alleen maar verliezen. Ze hebben 2 dagen staking en dan zijn veel wegen afgesloten.. Gewoon aanvaarden Grijnzend gezichtje met lachende ogen. Maar goed, de haven bereikt, de boot ook.. Instappen en gaan... Eerst na een uurtje aangekomen op een eiland midden in het meer: Taquile. Hier hadden we een forse klim naar boven (ik werd nog blijer van mn bruine boterhammen) eenmaal aangekomen, werden we ontvangen door 1 van de 6 families die op het eiland leeft. Ik moest erg lachen... De mensen op die eiland hebben quinoa verbouwen én breien als hoofdactiviteit... Zowel de mannen als de vrouwen Gezichtje met vreugdetranenGezichtje met vreugdetranen na nog een plaatselijk dansje te hebben meegedaan met een dametje wat bijna de helft van mijn lengte was en handen ruwer dan een bouwvakker liepen we verder naar het strand... Hier viel onze mond open van verbazing, hoe mooi! Na een half uurtje relax gingen we de boot in voor een tochtje naar onze lunch.. In de grond gebakken aardappelen, kip en vis -> pachamanca. Was best te nassen!
Nu op naar het meest bizarre op het hele meer... The floating islands. De mensen die hierop wonen, een van de oudste culturen in zuid-Amerika, bouwen van en met riet een eiland, het eiland krijgt elke paar maanden een nieuw dekje van een centimeter of 20 en gaat tussen de 20 en 100 jaar mee. Het jammere is... De wc is serieus verstopt in een rietveld minstens 100 meter verder, je zal maar diarree hebben Lachebekje met aureool
Voor morgen wordt het nog spannend.. Wel of geen bus door de staking.. Jullie horen het!